11

News Gebrek aan tijd grootste knelpunt om digitaal te ondernemen De Belgische digitale economie hinkt achterop. De sleutel tot verdere digitalisering van de Belgische economie ligt bij KMO’s, zo blijkt uit de recentste DESI-cijfers van de Europese Unie. Telenet Business wil daar mee zijn schouders onder zetten. Via zijn vernieuwd programma “De Digitale Versnelling” dat in 2017 van stapel liep, investeert het bedrijf meer dan een half miljoen euro in een online platform waar ondernemers digitale experts in verschillende vakgebieden kunnen vinden. Versie 2.0 werd onlangs voorgesteld. Een sterke website of webshop maken, een profiel beheren op sociale media, online adverteren … voor veel bedrijven is het nog steeds allemaal niet vanzelfsprekend. Dankzij de ‘Digitale Versnelling’ konden ondernemers zich gedurende twee uur laten bijstaan door een onafhankelijk digitale expert. Bijna 3000 bedrijven maakten hiervan handig gebruik. 6 op 10 ondernemers zag nadien hun klantenbestand groeien. Bij wie geen vooruitgang boekte, bleken tijd (29%) en nood aan extra hulp (23%) de voornaamste knelpunten. 85% van de ondernemers gaf aan verder te willen werken met een digitale expert. Telenet Business wil verder inspelen op deze inzichten met een 2.0 versie van de ‘Digitale Versnelling’. Het bedrijf blijft zoeken naar nog meer onafhankelijke digitale experts voor verschillende vakgebieden: sociale media, merk versterken, online adverteren, online tools, online veiligheid … De experts delen interessante trends en handige tips & tricks op het platform digitaleversnelling.be. Bedrijven die dit wensen, kunnen kiezen uit een aantal lokale onafhankelijke experts. Dan bepalen de ondernemer en digitale expert een samenwerking op maat. “Digitaal ondernemen biedt uiteraard meer voordelen dan alleen meer klanten bereiken of hen gemakkelijker bedienen”, stelt Martine Tempels, Vice-President bij Telenet Business. “Bedrijven kunnen hiermee ook hun efficiëntie en klantenservice verbeteren. Door bedrijven eenvoudig in contact te brengen met digitale experts kunnen ze een digitale versnelling hoger schakelen.” Info : www.accelerationdigitale.be Ahooga lanceert een beperkte reeks ‘lichtreflecterende’ Modular Bikes Ahooga Bike, een Brusselse starter die bekend staat om zijn praktische en ultralichte elektrische fietsen, neemt de fietsveiligheid en de zichtbaarheid van fietsers serieus, ook in het donker. Hiervan getuigt een beperkte oplage van zijn Modular Bike. Het model werd vorige maand tijdens Bike Brussels in Tour & Taxis aan het publiek onthuld. Een jaar geleden kondigde Ahooga de release van zijn Modular Bike aan: een lichtgewicht, adaptieve en compacte elektrische vrachtfiets. Ondanks zijn gewicht van amper 16 kg biedt hij een verrassend draagvermogen (155 kg). Kortom, het ideale voertuig voor het moderne leven. Denk maar aan de wekelijkse boodschappen, materiaal voor het werk en/of de kinderen die je naar school moet brengen. Dankzij zijn licht gewicht en zijn ruimtebesparende functie vindt hij een plaatsje in krappe opbergruimtes zoals gangen, studio's of garages. Zijn naam heeft hij te danken aan de vele configuratiemogelijkheden: riemaandrijving, automatische versnellingsbak, sport- of comfortstuur... Met deze beperkte editie introduceert Ahooga enkele nieuwigheden: een verf met reflecterende eigenschappen voor een betere zichtbaarheid van de fiets, vooral in de winter; een "Low Step"-frame waarmee de jurk of rok kan worden gedragen en ook mensen met verminderde spierflexibiliteit op de fiets kunnen; en, als optie, een elektronisch hangslot om het uitlenen of huren van een fiets in een bedrijf te vergemakkelijken. Deze beperkte reeks van 300 exemplaren is verkrijgbaar voor een scherpe prijs van 1995 €. Ahooga Bike werd opgericht in 2015 en heeft ondertussen al bijna 4500 fietsen op de markt gebracht. In 2018 behaalde de onderneming een omzet van 2,2 miljoen euro. Het Brusselse bedrijf Ahooga specialiseerde zich in eerste instantie in intermodale oplossingen, met elektrische en ultralichte vouwfietsen die hoge prestaties leverden. Die waren bedoeld om in te grijpen tegen al wat de adoptie van de fiets kan vertragen: heuvelachtig terrein, transpiratie, diefstal, regen of lange afstanden. Info : www.ahooga.bike Kobe Verdonck benoemd tot CEO van SD Worx Group Kobe Verdonck, tot voor kort bestuurslid van SD Worx Holding NV, strategisch adviseur en lid van het managementteam van SD Worx Holding, volgde in september Steven Van Hoorebeke op als Chief Executive Officer van SD Worx Group NV. Kobe is geboren in Gent (België) in 1971 en heeft een masterdiploma in de rechten (Universiteit Gent) en bedrijfskunde (Université Catholique de Louvain). Tijdens zijn bijzonder succesvolle carrière heeft Kobe senior leidinggevende functies opgenomen met toenemende verantwoordelijkheid in internationale bedrijven actief in HR en payroll, in meerdere landen. Zo was hij Chief Executive Officer voor Raet van 2014 tot 2018 en was hij tussen 2007 en 2014 Chief Sales Officer en Executive Director Europe & Latin America bij Northgate Arinso. Informatie : www.sdworx.com Brussel Metropool - oktober 2019 ❙ 9

12 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication