3

VOORAF / ROULARTA MEDIA EN UBA 5 In de magazinewereld van 2015 zie ik vijf grote trends. EERST IS ER CONTENTMARKETING. Adverteerders maken gebruik van storytelling. Het voordeel van native advertising is dat de adverteerder zijn verhaal breder kan uitrollen dan via zijn eigen kanalen. Zijn content kan onze lezers interesseren. TWEEDE TREND, PROGRAMMATIC: een digitaal platform dat het media-inkoop- en planningsproces eenvoudiger en effi ciënter maakt. DERDE TREND. PROJECTEN OP MAAT. Adverteerders vragen: “Kom zelf eens met een creatief idee dat ervoor zorgt dat we meer verkopen.” We brainstormen met onze klant en kijken hoe we met onze mediamerken de beste toegevoegde waarde kunnen geven. VIERDE TREND: BIG DATA. We vermarkten de big data van Roularta voor de reclamewereld via de cel Lead Generation. We clusterden zowel de online- als de offl ine-abonnees volgens interessegebieden. Elk interessegebied is een doelgroep. Naar die doelgroepen sturen wij nieuwsbrieven, waarmee we voor adverteerders opportuniteiten voor leads genereren. Big data helpen ook bij behavioural targeting. We brengen het surfgedrag van de bezoekers op onze nieuwssites in kaart. Opnieuw in functie van interessedomeinen, zodat we de adverteerder duidelijk gedefi nieerde doelgroepen aanbieden, die voor een stijgende click-through rate van de campagne zorgen. TEN SLOTTE: raadplegen MOBILE. onze Almaar meer nieuwsmerken met mensen hun smartphone. Voor mij ligt de toekomst van mobile advertising in native advertising waarbij de content de lezer naar de commerciële boodschap trekt. Philippe Belpaire, General Manager Roularta Media TRENDS De UBA TRENDS DAY is uitgegroeid tot dé referentie voor iedereen die actief is binnen de wereld van communicatie en marketing. Dit jaar inspireerden onze internationaal gerenommeerde sprekers de meer dan 1.300 aanwezigen met de nieuwste trends uit ons vakgebied. Hun toekomstvisie bundelden we in dit magazine, gerealiseerd in samenwerking met Roularta Media. Wilt u weten hoe uw collega-marketeers omgaan met onderwerpen als smart data, marketing automation, programmatic en de impact hiervan op communicatie en organisatie? Lees dan zeker het rondetafelgesprek met enkele van onze topadverteerders. Via ROULARTA RESEARCH hebben we ten slotte de mening van de consument over deze trends gevraagd. Het zijn boeiende tijden voor de merkenbouwers. We beschikken vandaag over een breed gamma aan mogelijkheden om sterke merken te creëren voor de consument. De nieuwe tools dwingen marketeers om snel op de realiteit in te spelen en om creatief en relevant te zijn, want het is meer dan ooit de klant die beslist. UBA GELOOFT IN EEN CREATIEF, INNOVATIEF EN TRANSPARANT COMMUNICATIE-ECOSYSTEEM ALS BESTE VOEDINGSBODEM VOOR STERKE, DUURZAME MERKEN. Wij vertrouwen erop dat deze editie van de UBA Trends Day hiertoe bijgedragen heeft. UBA biedt een breed scala van activiteiten en diensten aan zijn leden. Bent u op zoek naar nog meer inspiratie over de laatste trends? Neem dan deel aan onze UBA ACADEMY, de UBA COMMUNITIES of neem een kijkje in onze UBA KNOWLEDGE DATABASE. Veel leesplezier, Simone Ruseler, Knowledge Center Manager UBA Chris Van Roey, CEO UBA THE R-EVOLUTION SPECIAL EDITION 03

4 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication