8

Community The Park: Telenet opent een nieuwe virtual reality-venue in Brussel Midden in de Anspachgalerij heeft Telenet zijn nieuwe virtual reality-venue ‘The Park’ geopend. Dit is een innovatief concept waarbij de bezoekers volledig opgaan in een virtuele wereld met een totale oppervlakte van meer dan 1000 m². Met The Park wil Telenet inspelen op de toenemende vraag naar nieuwe interactieve ervaringen op entertainmentgebied. Het Brusselse ‘Park’ is de vijfde verwezenlijking van een concept dat in juni 2018 zijn debuut maakte in Antwerpen. Zowel in Antwerpen, Gent, Hasselt, Kortrijk en nu Brussel is de ervaring steeds dezelfde: een grote, in meerdere speelvelden verdeelde ruimte die volledig in het teken staat van virtual reality, met zijn eigen games, zijn herkenbare cosy look en telkens dezelfde buitengewone realiteitsbeleving. The Park biedt ‘phygital entertainment’, dat zich op het snijvlak van fysiek en digitaal bevindt. Hierdoor kunnen de bezoekers zich in een vrije ruimte bewegen, zonder omringd of gebonden te worden door kabels. Ze dragen een VR-bril en een met sensoren uitgeruste rugzak, met daarin een minicomputer. Concreet lopen de deelnemers zij aan zij door een begrensde ruimte omgeven door infraroodcamera’s. Aan de hand daarvan kan de VR-bril zijn plaats in de ruimte bepalen. De computers in de 6 ❙ Brussel Metropool - maart 2020 rugzakken geven hun positie via het wifinetwerk door aan een centrale server, die onmiddellijk een beeld genereert voor elke VR-bril. “Virtual reality vertoont een sterke groei en is de toekomst van immersive entertainment”, zegt John Porter, CEO van Telenet. “Het was voor ons een must om in Brussel aanwezig te zijn en we hebben de tijd genomen om de ideale plek te vinden. Met dit project willen we de Brusselaars laten zien dat we niet alleen een telecomoperator zijn, maar ook een bedrijf dat investeert in innovatieve projecten met toegevoegde waarde voor Brussel.” Informatie: www.theparkplayground.be Nieuwe CEO voor de Groep Touring De Koninklijke Belgische Touring Club heeft aangekondigd dat huidig Algemeen Directeur Bruno de Thibault, de functie opneemt van CEO van de Groep Touring, de belangrijkste mobiliteitsorganisatie in België, die bovendien haar 125-jarig bestaan viert. Hij volgt Thierry Willemarck op die deze verantwoordelijkheid gedurende 19 jaar heeft waargenomen. De heer Willemarck, die van 2013 tot 2017 ook voorzitter was van Beci, wordt Vicevoorzitter van de Koninklijke Belgische Touring Club en zal zijn mandaat als Deputy Mobility President for Automobile Mobility and Tourism binnen de Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) blijven voortzetten. De 53-jarige Bruno de Thibault, vader van drie kinderen, is bij Touring gestart in 2001 als Marketing Manager. Na 18 maanden wordt hij lid van het directiecomité en neemt hij nieuwe verantwoordelijkheden op zich om uiteindelijk als COO benoemd te worden in 2009 en daarna algemeen directeur in 2013. B. de Thibault T. Willemarck Bruno de Thibault startte zijn loopbaan bij Reader’s Digest, vervolgens bij CB Direct, een dochtervennootschap v an d e Ned er la n ds e verzekeringsmaatschappij Achmea, en daarna bij PricewaterhouseCoopers. In samenwerking met de personeelsleden en de Raad van Bestuur, zal hij zich focussen op de versterking van Touring als leidende mobiliteitsorganisatie in België, waarbij de drie volgende prioriteiten centraal staan: gebruik maken van de kracht van nieuwe technologie, het ontwikkelen van een aanbod rond het concept “mobiliteit als dienst” en de referentie worden op vlak van de dienstverlening voor alle elektrische voertuigen. Informatie: https://www.touring.be/nl Daoust Top Employer 2020 Daoust, één van de grootste werkgevers in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, had het grote genoegen om het certificaat "Top Employer" te ontvangen tijdens de officiële plechtigheid georganiseerd door © BELGAIMAGE D.R.

9 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication