Podcast Jérémy Foucray, amper 25, ondernemer en digitaal gereedschapsjager Mercury, Rising Lab, Zetoolbox: met die drie bedrijven is Jérémy Foucray op zijn 25e al een "seriële ondernemer". Een ontmoeting met degene voor wie "het werk heel (mijn) leven is, en vooral een passie". kwam tot de conclusie dat bedrijven absoluut moesten inzien dat content voor sociale netwerken zich niet beperkt tot foto's en video's. We moeten een cultuur creëren rond deze inhoud. De bedrijven vergeten soms dat dit alles ook intern geproduceerd kan worden en niet noodzakelijkerwijs duur hoeft te zijn. Het is vaak een kwestie van hulpmiddelen ... Was ondernemerschap voor jou een evidentie? Het begon allemaal met een frustratie: ik heb altijd graag gewerkt. Sinds mijn 16e heb ik heel wat klusjes gedaan, in de schoonmaak, in supermarkten ... Toen ben ik naar een marketingen mediaschool gestapt. Mijn eerste stage deed ik in eventmanagement en public relations. Het tweede jaar zat ik in de rekruterings- en headhuntingbranche. Een zeer intensieve omgeving waar je hard moet werken. Toen dacht ik bij mezelf: "In een omgeving als deze wordt van jou veel verwacht en krijg je weinig in ruil. Als je dan toch zo hard moet werken, doe het dan voor jezelf.” Is dat wat je ertoe aanzette om Mercury op te richten? Ik stond toen vol bewondering voor de netwerken en hun vermogen om de aandacht van mensen te trekken. Als student overwoog ik de productie van inhoud voor 'volwassenen'. Ik besprak dit met de directrice van mijn school en een paar weken later hadden we een ruimte, toegang tot het netwerk van de school en een geweldige motivatie. We dachten: "Aangezien diploma's nutteloos lijken en iedereen met een diploma hetzelfde doet, blijft er niets anders over dan werken. Onze ervaring zal ons onderscheiden …” Uiteindelijk kregen we kleine contracten voor Guerlain, Qatar Airways ... Boeiend! Vandaag studeerde je af aan de ECS en verliet je Mercury, op weg naar nieuwe avonturen ... Als student begreep ik dat onderwijs fundamenteel was en dat het behoorlijk ‘gescaled’1 kon worden. Ik 1 NVDR: vermogen om een product aan te passen aan een verandering in de orde van grootte van de vraag. 6 ❙ Brussel Metropool - oktober 2019 V.R Dit is het ontstaan van Zetoolbox, je nieuwe onderneming, nietwaar? We staken van wal vanuit deze vaststelling: in elk tijdperk beschikte de mens over hulpmiddelen. Het probleem is dat mensen vandaag moeite hebben met de digitale instrumenten. Nochtans worden steeds meer dingen mogelijk dankzij software. Zetoolbox is onze manier om dit enigszins recht te trekken. We willen hulpmiddelen introduceren en de gebruikers helpen ze te begrijpen. Vaak kunt u met eenvoudige toepassingen die bijzonder goed werken, zeer snel resultaten bereiken! ● Elisa Brevet Beluister deze ontmoeting in de Next Step podcast: www.beci.be/podcast podcast inspiratie: How I built this : (in het Engels): Boeit u zich voor de grote ondernemers die de wereld hebben gerevolutioneerd? Dan is deze podcast iets voor u. In elke aflevering ontmoet Guy Raz de grootste namen, van Instagram tot Airbnb (de aflevering over Joe Gebbia is een favoriet), via LinkedIn of Buzzfeed.
9 Online Touch Home