News Een waardevolle beloning voor duurzame verpakkingen Is duurzame ontwikkeling essentieel voor uw bedrijf? Ontwerpt u duurzame verpakkingen die rekening houden met het milieu? Neem dan deel aan de allereerste editie van de Get Smart (in) Packaging Awards, die gezamenlijk door Fost Plus en Valipac worden georganiseerd. Dit wordt de gelegenheid bij uitstek om uw milieubeleid onder de aandacht te brengen. De prijsuitreiking vindt plaats op 23 oktober 2019 in het raam van Empack. De awards zullen de meest innovatieve verpakkingen in vijf categorieën onderscheiden: On the go, Huishoudelijk, e-Commerce, B2B en Innovations, voor verpakkingsmachines. Twee Greener Packaging Awards zullen bovendien worden uitgereikt aan deelnemers in deze vijf categorieën om de meest duurzame huishoudelijke en industriële verpakkingen te onderscheiden. menten verschillende platformen in. Volgens een studie van FCR Media, vindt 73 % van de koopklare consumenten een bedrijf namelijk via andere kanalen dan haar website. De overgrote meerderheid van de Belgen, zo’n 98 %, zoekt bedrijfsgegevens op via Google. 66 % consulteert goudengids.be en 60 % doet beroep op Facebook. 76% van de consumenten die lokaal zoekt, bezoekt dezelfde dag nog die zaak. 28% van die bezoekers gaat dan ook effectief over tot aankoop. Liefst 9 op 10 Belgen vinden echter foutieve bedrijfsgegevens op internet! Om deel te nemen dient u uw kandidatuur gratis in voor 30 juni 2019 op de website https://www.greenerpackaging.be/nl/. Zomeruur beïnvloedt ons shoppinggedrag Belangrijke bedrijfsinformatie zoals openingsuren wordt soms aangepast, bijvoorbeeld in functie van het zomeruur. FCR Media, een digitaal marketingbureau voor KMO’s en zelfstandigen, deed daarvoor een peiling bij haar klanten. Maar liefst 23% van de KMO’s past zijn openingsuren aan naar een latere sluitingstijd in de zomer. Zo willen ze tegemoet komen aan het veranderende shoppinggedrag van de klant: zo’n 20% van de Belgen blijkt later te shoppen tijdens de zomer, omdat het langer licht is. Dat bleek uit een onderzoek van iVox in opdracht van FCR Media. Bij het zoeken naar bedrijfsinformatie (openingsuren, adressen, kaart, telefoonnummers), schakelen consuHet is het cruciaal voor bedrijven om de juistheid van deze gegevens na te gaan op alle internet platformen. Gelukkig kan je dit makkelijk en efficiënt oplossen met een online interface zoals NetSync: deze oplossing beheert de online aanwezigheid en zorgt ervoor dat alle online bedrijfsinformatie eenduidig is. Bovendien vergrendelt het innovatieve “Match&Lock” systeem je gegevens over het hele netwerk (op platformen zoals Google My Business, Facebook ...). Zo kan een bedrijf met één klik bijvoorbeeld overal zijn openingsuren aanpassen. Informatie: https://fcrmedia.be/ Omzet en tewerkstelling in textiel-, hout- en meubelindustrie stabiel in 2018 Naar aanleiding van de jaarlijkse Algemene Vergadering maakte Fedustria, de beroepsorganisatie van de textiel‐, hout‐ en meubelindustrie in ons land, een balans op van het voorbije jaar. Een stabiel jaar, met een totale omzet van 9,6 miljard euro. “De totale tewerkstelling bleef reeds voor het vierde opeenvolgende jaar op peil: ca. 38.150 jobs voor de drie sectoren samen. Ook de investeringen bleven nagenoeg stabiel. Fedustria verwacht dat de Brussel Metropool - mei 2019 ❙ 7 © Getty © Getty
10 Online Touch Home