50

Starter De digitale werkelijkheid van XRintelligence Jean-Bastien Voisin en Thierry Jourquin lanceerden onlangs XRintelligence, een expertisecentrum om mensen de uitgebreide realiteit te helpen ontdekken, nieuwe meeslepende belevingen voor consumenten voor te stellen en flexibele oplossingen te ontwikkelen voor merken en media. J ean-Bastien Voisin en Thierry Jourquin zijn allebei al jaren actief in marketing – de eerste met een technologisch profiel, de tweede eerder verkoop- en marJean-Bastien Voisin (links) en Thierry Jourquin. ketinggericht. Jean-Bastien Voisin is een van de pioniers van 3D virtual reality. Hij leverde onder andere baanbrekend werk op het gebied van Consumer Packaged Goods, in het bijzonder voor P&G, waar hij de eerste virtuele winkel voor creëerde. Thierry Jourquin werkte op zijn beurt in de media- en communicatiesector, voor grote groepen als RTL, Vivendi, UBM, Roularta en Kinepolis. Ze hebben elkaar dus rond XR of extended reality gevonden. “Extended reality omvat virtual reality (VR), augmented reality (AR) en mixed reality (MR)”, leggen ze uit. “Wij willen ons positioneren als expertisecentrum op het gebied van VR en AR om de winkelbeleving van morgen voor te bereiden door de oprichting van een XR marketing platform.” XRintelligence richt zich op creatieve, digitale en mediabureaus, naast adverteerders. Het jonge bedrijf, dat vorige maand officieel van start is gegaan, heeft deze verschillende potentiële klanten al geprospecteerd en de ontvangst is meer dan gunstig. Bureaus begrijpen heel snel de toegevoegde waarde van XR en de voordelen van de integratie ervan in hun digitale strategie. Zonder er rechtstreeks op te wijzen, verrichten de twee oprichters ergens evangelisatiewerk over de nieuwe post-digitale wereld die nu in opkomst is en waarin kunstmatige intelligentie een steeds belangrijkere rol zal spelen, ook al blijft het nog even wachten op een duidelijke afbakening van de toepassingsgebieden. Zo ver staan we nog niet en XRintelligence wil zijn klanten (en hun eigen klanten) vooreerst echte digitale en meeslepende belevingen bieden. “Met XR effent de weg naar een snellere test van een concept of product”, zegt Jean-Bastien Voisin. “De bedrijfsprocessen kunnen op die manier worden versneld en de ‘time 48 ❙ Brussel Metropool - mei 2019 to market’ verfijnd. Deze aanpak vermindert tegelijk de nodige tijd en de budgetten. Wij begeleiden klanten bij het ontdekken van behoeften en die van hun gebruikers. Als onderdeel van deze aanpak zullen we toepassingen ontplooien en flexibele oplossingen ontwikkelen.” Het scala aan diensten dat XRintelligence te bieden heeft, is vrij uitgebreid. Hiervan getuigen de voorbeelden op de website. Zowel de diensten als de toepassingsgebieden zijn talrijk. Een paar voorbeelden tussen vele andere: e-commerce, reclamecampagnes, mobiele augmented reality, virtuele winkels of marktonderzoeken. “Augmented reality geeft meer speelruimte aan merken om hun campagnes te voeren. Meeslepende belevingen zullen de relatie tussen consument en merk veranderen. Zo ontstaan er nieuwe mogelijkheden voor adverteerders en bureaus.” ● Informatie: www.xrintelligence.be Guy Van den Noortgate Invest in starters Zeker doen: sluit u aan bij de gemeenschap van investeerders om jonge innovatieve ondernemingen in Brussel te steunen! • U draagt bij tot de economische ontwikkeling van Brussels • U diversifieert uw beleggingen • U geniet fiscale voordelen dankzij de "tax shelter" voor starters Hier moet u zijn: starters@beci.be • https://starters.beci.be/

51 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication