48

Dynamiek Joyn Joyn : de persoonlijke mobiliteitsassistent De Joyn Joyn app helpt u in real time de beste verplaatsingsformule te kiezen in een stedelijke omgeving. Ze is gratis en integreert alle beschikbare transportmiddelen om u heen. ● Starter M obiliteit is meer dan een veel besproken thema voor Brusselaars: in feite een ware hoofdbreker. Zich in een stedelijke omgeving verplaatsen heeft vandaag veel weg van een hindernisloop. In deze context maakt de in september 2018 gelanceerde Joyn Joyn deel uit van de reeks oplossingen die ontwikkeld en getest worden binnen Mo, de pop-up ruimte gewijd aan stedelijke mobiliteit, bij Beci. “In het begin gebruikten we een chatbot, maar dat werkte niet, om drie redenen”, legt Sébastien Curnel, CEO van Joyn Joyn, uit. “Ten eerste weten weinig mensen wat een chatbot is, in tegenstelling tot de Verenigde Staten waar deze interface erg populair is. Ten tweede is deze technologie inderdaad niet erg gebruiksvriendelijk. En ten derde is ze niet vatbaar voor personalisatie.” Joyn Joyn deed zijn huiswerk opnieuw en bracht een gratis oplossing uit, beschikbaar op iOS en Android. De app integreert alle beschikbare transportmiddelen in de stad. Momenteel zijn er al enkele duizenden gebruikers, voornamelijk in Brussel. Concreet helpt Joyn Joyn elke gebruiker om in real time de beste gedeelde mobiliteitsoplossingen om zich heen te visualiseren. De applicatie vergelijkt de vervoersmogelijkheden (gedeelde auto’s en fietsen, trein, tram, bus, taxi, elektrische scooter, etc.) en geeft de beste aanbevelingen op het gebied van reistijd. “Momenteel is de eerste aanbeveling die verschijnt de snelste. Op langere termijn voorzien wij ook de meest economische en/of de meest milieuvriendelijke route voor te stellen.” De ontwerpers lichten toe: “Elk van deze aanbevelingen is bedoeld om intelligent, lokaal en gepersonaliseerd te zijn. Intelligent, door de gebruiker te informeren over de beste opties, via de door de partners verstrekte informatie en rekening houdend met de omstandigheden (weer, mobiliteit, vervuiling, enz.). Lokaal, omdat elke stad zijn eigen dynamiek heeft. En gepersonaliseerd, om zo goed mogelijk aan de verwachtingen van iedereen te voldoen, met passende aanbevelingen.” Met Joyn Joyn zult u in de toekomst online een ticket kunnen kopen en die opslaan op uw smartphone. Op dit moment combineert de applicatie al een twintigtal oplossingen: Zipcar, DriveNow, Cambio, Zen Car, MIVB, NMBS, De Lijn, TEC, Villo, Billy, Scooty, Troty, Taxis Verts, Pickme-Up, Uber, Ubeeqo, BePark en Europcar. Dit aanbod blijft toenemen. De app is neutraal en biedt dezelfde service aan al deze spelers, die daar een manier vinden om hun voordelen te promoten. Met zijn intelligente oplossingen levert Joyn Joyn een waardevolle bijdrage tot de mobiliteit en een evolutie is de richting van meer multimodaal en intermodaal vervoer. Hoe meer de app wordt gebruikt, hoe nauwkeuriger ze wordt. De openheid naar elke nieuwe mobiliteitsoplossing zal de app constant verrijken, ten voordele van haar gebruikers, die ongetwijfeld in aantal zullen toenemen. Mobiliteit is namelijk essentieel! ● Guy Van den Noortgate www.joynjoyn.com Invest in starters Zeker doen: sluit u aan bij de gemeenschap van investeerders om jonge innovatieve ondernemingen in Brussel te steunen! • U draagt bij tot de economische ontwikkeling van Brussel • U diversifieert uw beleggingen • U geniet fiscale voordelen dankzij de “tax shelter” voor starters Hier moet u zijn : starters@beci.be https://starters.beci.be/ 46 ❙ Brussel Metropool - januari 2019

49 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication