wonen op minder dan 300 km van Brussel. Twee uur met de hogesnelheidstrein volstaan om Parijs, Londen, Keulen en Amsterdam te bereiken. “Onze kantoren in Brussel betekenen voor onze nationale en internationale klanten tegelijk een centrale ligging en een goede bereikbaarheid. De hoofdstad is ook neutraler dan een locatie in Vlaanderen of Wallonië. En qua imago is het aantrekkelijker om een adres in de hoofdstad van Europa te hebben dan daarbuiten”, legt Marjolaine Gailly, Managing Partner bij PeterLily, uit. Brussel mobieler dan verwacht? Merkwaardig genoeg bleef geen enkele van de geïnterviewde ondernemingen stilstaan bij het vraagstuk van de mobiliteit. Iedereen beseft natuurlijk dat de toegang tot de hoofdstad niet altijd gemakkelijk is tijdens de spits, maar vindt dat de vele vormen van openbaar vervoer vrij efficiënte verplaatsingen mogelijk maken. Marco Ranieri: “De jongste jaren is het openbaar vervoer aanzienlijk geevolueerd. Onze fotografen verplaatsen zich voor hun opdrachten steeds meer met het openbaar vervoer, omdat het hiermee gemakkelijk is eender welke plek in de stad te bereiken.” Hij heeft het vooral moeilijk met parkeerkosten. “In de afgelopen jaren heeft het veralgemeend betalend parkeren ons verplicht om niet alleen belastingen op onze voertuigen te betalen, maar bovendien ook parkeerpassen in de buurt van onze kantoren en parkeermeterkosten als we met een wagen naar een klant rijden. Dit parkeerbeleid is echt niet ontworpen voor bedrijven die in Brussel actief zijn. De betaalmethoden en -middelen verschillen per gemeente, we hebben niet altijd muntstukken op zak, soms duurt onze missie langer dan verwacht ... Kortom, het is – zacht gesteld – verre van praktisch.” “Dankzij onze vestiging in Bosvoorde blijven we binnen een redelijke afstand van de gerechtelijke instanties en profiteren we tegelijkertijd van een zeer aangename werkomgeving, in een gemeente met minder verkeersoverlast dan het stadscentrum”, zegt Nicolas Tancredi. “Toegankelijkheid is belangrijk, uiteraard voor onze klanten, maar ook voor onze medewerkers. Daarom kozen we een locatie die iedereen tevreden stelt. We aanvaarden eveneens telewerk en decentraal werk, zodat onze medewerkers uit andere regio’s niet elke dag hoeven te pendelen.” Een troef voor rekrutering? Axa Reputation Ambassador Vincent Joye oordeelt dat een vestiging in hartje Brussel de aanwervingen gevoelig vergemakkelijkt. De onderneming stelt bijna 2.500 medewerkers tewerk in haar Brusselse hoofdzetel. In feite keerde ze vorig jaar ONZE ZALEN ZIJN ONTWORPEN VOOR FILM. WAT ZE PERFECT MAAKT VOOR VEEL MEER DAN FILM. NOG IETS DAT U MISSCHIEN NIET WIST OVER ONS. Hoogstaande technologie. Comfortabele zetels. Efficiënte organisatie. Allemaal troeven die niet alleen van film kijken bij Kinepolis Brussel een unieke ervaring maken. Ook seminaries, events, congressen (en nog veel meer) zijn perfect op hun plaats bij ons. Meer info? Check business.kinepolis.be of bel 02 474 26 30 e-mail: b2bbrussel@kinepolis.com Meer dan alleen cinema. TEAM BUILDING SEMINARIE COMEDY FILM CONGRES CULTUUR
37 Online Touch Home