12

NEWS DIGEST op de ontwikkeling van zijn bekende schaakprogramma Houdini. Als medeoprichter van Efficy is Robert Houdart de architect van de structuur van Efficy en werkte hij aan de broncode van het CRM-systeem. Tussen 2005 en 2008 was hij al R&D-manager bij het bedrijf. “Ik heb mij daarna gericht op andere projecten, maar ik ben Efficy blijven volgen, onder meer via mijn zetel in de raad van bestuur”, zegt Houdart. “Ik heb enorm veel zin om opnieuw aan Efficy te werken. Het blijft natuurlijk ook wel een beetje mijn kindje. De passie voor het product en het bedrijf zijn de afgelopen jaren niet verminderd.” De uitdagingen die voor de komende jaren op de tafel van Houdart liggen zijn niet min. “Op korte termijn willen we onze focus leggen op de mobiele app, gamificatie van ons product en de implementatie van artificiële intelligentie (AI). Met gamificatie, of het introduceren van spelelementen, willen we het programma gebruiksvriendelijker maken.” De volgende versie van Efficy, die in maart 2018 op de markt komt, zal al een mobiele app introduceren, die in de toekomst nog verder ontwikkeld wordt. De grote uitdaging voor de komende jaren ligt dan ook bij AI, of artificiële intelligentie, waarbij het systeem zelfstandig suggesties doet naar de klant. Informatie: www.efficy.com Zes opgeleide Brusselaars doen aan straatreclame om hun carrière te boosten! Op de arbeidsmarkt opvallen is een ware uitdaging. Zes Brusselaars zijn daarin geslaagd met een stoutmoedig concept: een personal branding campagne die affiches en sociale media combineert. In de maand december hebben ze affiches van zichzelf laten verschijnen op reclameborden vlakbij de werkgevers waarvan ze droomden. Het was de bedoeling om deze organisaties op een originele manier aan te spreken, met de hoop daar aan een nieuw carrièrehoofdstuk te mogen beginnen. Een mooi verhaal, dat tot stand kwam via een partnerschap met Bruxelles Formation, Ihecs Academy en JCDecaux. Assia, Diane, Anne-Sophie, Julie, Quentin en Thibaut zijn zes Brusselaars met uiteenlopende ervaringen en verzuchtingen. Ze kwamen op het idee van deze campagne tijdens een opleiding in bedrijfscommunicatie en eventbeheer bij Bruxelles Formation. De trainer had toen namelijk een JCDecaux product voorgesteld: mijnaffiche.be. Het concept is eenvoudig: iedereen kan voortaan zijn eigen affiche in het straatbeeld laten verschijnen. Tegen een schappelijke prijs wordt de door de beginnende adverteerder ingestuurde affiche gedrukt en een week lang getoond op het reclamebord dat hij online heeft gekozen. Het product werkte inspirerend: “Waarom wij niet?”, vroegen de studenten zich af. Zo ontstond “La Belle Histoire”, het mooie verhaal van Brusselaars met uiteenlopende profielen die samen een originele campagne voerden dankzij een innoverend medium. Informatie: http://labellehistoire.brussels/ D.R.

13 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication