11

NEWS DIGEST bedrijfsvoering hiervoor klaar te stomen. Vanaf mei 2018 zal iedereen bedrijven kunnen aanspreken op de naleving van deze verordening en staan er strenge boetes – tot 20 miljoen euro – op het niet naleven van de GDPR. HR-professionals zijn lang niet allemaal op de hoogte van deze verordening, zo blijkt uit het onderzoek van SD Worx. Van de 56% HR- en payrollprofessionals die op de hoogte zijn van de GDPR, werkt de meerderheid samen met andere afdelingen of outsourcingproviders om in orde te zullen zijn tegen mei 2018, wanneer de GDPR van kracht wordt: 84% van de respondenten zegt hulp te krijgen van andere afdelingen binnen de organisatie en 73% denkt dat het gemakkelijker zou zijn om te voldoen aan de GDPR als HR en payroll zouden worden uitbesteed. In België vreest 67% dat de GDPR een risico zal vormen voor de HR-sector. 79% leert daarom zoveel mogelijk bij over het onderwerp en 70% treft de nodige maatregelen om het bestaande beleid rond databescherming te updaten. Gert Beeckmans, Chief Risk & Security Officer bij SD Worx: «Deze enquête laat een duidelijke scheidingslijn zien in de HR-sector. Ook al bereiden zij die al van de GDPR hoorden er zich op voor en denken ze dat ze wellicht klaar zullen zijn tegen de deadline, heeft de andere helft van de sector nog nooit van de GDPR gehoord. Je kan dus vermoeden dat zij die er niet van op de hoogte zijn ook niet de nodige veranderingen doorvoeren in hun afdeling. Uit dit onderzoek blijkt dat er nog flink wat werk aan de winkel is. Anders zou het wel eens ernstige gevolgen kunnen hebben voor zij die niet klaar zijn.» Informatie: www.sdworx.be Europese middelen voor een milieuvriendelijker mobiliteit Vandaag werd de officiële kick-off gegeven van Benefic, een Europees project waarmee Vlaanderen, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en Nederland, bijkomende, grensoverschrijdende infrastructuur voor milieuvriendelijke voertuigen wil realiseren. Binnen Benefic is er 7.580.000 euro beschikbaar voor investeringen in laadinfrastructuur, tankstations voor LNG-CNG en waterstof, en walstroominstallaties. Mensen ondervinden nog steeds drempels bij de keuze voor een milieuvriendelijk voertuig, vooral door het ontbreken van voldoende infrastructuur om onderweg te laden of te tanken. Benefic (Brussels Netherlands Flanders Implementation of Clean power for transport), gefinancierd door de Europese Commissie onder het ‘Connecting Europe Facility’ (CEF) programma, mikt op een definitieve doorbraak van schone en groene transporttechnologieën in de partnerlanden/regio’s door een aantrekkelijk kader voor investeringen in alternatieve brandstofinfrastructuur te voorzien. Door te focussen op grensoverschrijdende verplaatsingen op het Europese TEN-T netwerk willen Vlaanderen, het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en Nederland de huidige lacunes wegwerken. Via een gezamenlijke projectoproep zullen publieke en private partijen begin 2018 uitgenodigd worden om projectvoorstellen in te dienen. Na selectie komen de goedgekeurde projecten in aanmerking voor Europese cofinanciering. L E D E N T R E F P U N T Parkeerplaatsen en beroepsmobiliteit Snel parkeerplaatsen vinden voor een onderneming in Brussel is een hele karwei. BePark tracht dit op te lossen door zich te positioneren als specialist van de optimalisatie van de ruimte in de stad, met parkeeroplossingen over gans het Brusselse Gewest. Sinds 2011 beheert BePark namelijk nagenoeg onder 120 parkings (samen meer dan 5000 parkeerplaatsen) en blijft zich uitbreiden. Vlakbij uw kantoren zijn onze parkings het ideale alternatief voor uw werknemers: betere mobiliteit en minder tijd verspild aan het zoeken van vrije parkeerplaatsen. BePark kan u ook helpen bij een beter beheer van de parkeerplaatsen van uw onderneming, door een rentabilisering van zelden of nooit gebruikte parkeerplaatsen. Meer informatie vindt u op: www.bepark.eu info@bepark.eu 02 880 05 50 BECI - Brussel metropool - januari 2018 9

12 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication