13

COMMUNITY DIGEST integreren”, aldus Guido Vanherpe, voorzitter van het Comité Duurzame Ontwikkeling van Fevia. Aan elk van de 19 uitdagingen in het verslag koppelt Fevia niet alleen een ambitie maar ook 76 concrete initiatieven waarmee de sector bijdraagt aan de ‘Sustainable Development Goals’ van de Verenigde Naties. Het duurzaamheidsverslag van de Belgische voedingsindustrie vat die samen in 4 pijlers: Welvaart, Personen, Maatschappij en Planeet. Informatie: www.fevia-durabilité.be uitziet. Tevens kadert dit in ons digitaal transformatieplan, waar we niet alleen nieuwe websites gaan lanceren, maar ook de allernieuwste technologieën gaan introduceren.” De eerste VR-brillen werden voorgesteld op de Career Launch beurs op 22 november 2017 in de Brabanthal in Leuven. Nadien zullen de brillen zowel in de kantoren van t-groep in heel België als tijdens de lokale wervingsacties aanwezig zijn. Informatie: www.t-groep.be Belgische voedingsindustrie wil duurzaam groeien Het derde duurzaamheidsverslag van de Belgische voedingsindustrie toont hoe de sector tegelijk haar groei wil verderzetten en antwoorden biedt op uitdagingen rond welvaart, personen, maatschappij en milieu. Nieuw in dit verslag is dat Fevia, de federatie van de Belgische voedingsindustrie, aan elke uitdaging ook een concrete ambitie voor de sector koppelt. Fevia stimuleert met concrete initiatieven bovendien ook de duurzame ontwikkeling van de vele KMO’s die de voedingssector rijk is. Dankzij een succesvolle exportstrategie kende de Belgische voedingsindustrie de voorbije jaren een opmerkelijke groei. De sector maakt er geen geheim van dat ze die groei wil verderzetten maar ze moet kaderen in een weldoordachte, coherente en brede duurzaamheidsstrategie. “Als sector gaan we constant de dialoog aan met onze stakeholders. Het is vanuit die dialoog dat we 19 uitdagingen identificeerden waaraan we nu ook concrete ambities koppelen voor de gehele sector. Uiteraard legt elk bedrijf daarbij eigen accenten. We mogen niet uit het oog verliezen dat de voedingssector in België voor 95% bestaat uit KMO’s met minder dan 50 werknemers. We helpen met zeer concrete initiatieven ook die kleinere bedrijven om duurzame ontwikkeling in hun beleid te BECI - Brussel metropool - december 2017 11

14 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication