37

TOPIC “Het is een efficiënte manier om het eigen bedrijf te promoten, in een aangename, gezellige en professionele sfeer”, stelt Thierry Gilson. “De ontmoetingen met andere buitenlandse ondernemers zijn misschien nog het meest leerrijke van al. Omdat zulke missies voor mij nog vrij nieuw zijn, kan ik echter niet beweAlleen met een bezoek ter plaatse kunnen zaken worden onderhandeld die nergens anders en op geen andere manier tot stand zouden komen. Jean-Philippe De Groote (Eole Enginnering) ren dat er nu al een noemenswaardige impact op mijn omzet is. Dit is logisch: zoiets komt mettertijd. Daarom is het voor mij misschien ook interessant om aan andere missies deel te nemen. Ik ben dit trouwens aan het overwegen.” De goede reputatie van de Belgen De deelname aan een economische missie vergt natuurlijk een persoonlijke investering, tijd en inzet. Maar de uitkomst is globaal bijzonder positief. Zulke reizen creëren niet alleen relaties: ze geven ook een andere (externe) kijk op de eigen onderneming, wat nuttig kan zijn voor een betere positionering in de toekomst. Toch even vermelden dat de Belgische ondernemers internationaal gewaardeerd zijn voor hun bescheidenheid, hun soepelheid, betrouwbaarheid en – dit wordt vaak gehoord – hun bijzonder vermogen om zich aan allerlei nieuwe situaties aan te passen. In voorbereiding van de volgende missies tracht Beci de meest beloftevolle landen te vinden voor de Brusselse ondernemingen, ongeacht de sector. Op enkele zeldzame uitzonderingen na (één persoon heeft toegegeven dat ze aan geen andere missie meer wil deelnemen) zijn de getuigenissen steeds enthousiast. Hieruit blijkt hoe nuttig zulke missies wel zijn. De deelnemers vermelden steeds de voordelen van menselijke contacten, zelfs buiten de louter professionele aangelegenheden! ● ONZE CADEAUFORMULES ZIJN NIET ALLEEN LEUK. ZE BESTAAN OOK IN ALLE MATEN EN GEWICHTEN. NOG IETS DAT U MISSCHIEN NIET WIST OVER ONS. De traditionele bioscoopcheques van Kinepolis kent u wellicht al. Maar dat zijn niet de enige cadeauformules waarmee uw bedrijf kan uitpakken. 2D en 3D bioscoopcheques, Food&Drink vouchers en fi lmdoosjes in verschillende uitvoeringen (en eventueel in geschenkverpakking). Er is voor elk wat wils. Check maar op business.kinepolis.be of bel op 02 474 26 30. Meer dan alleen cinema. BECI - Brussel metropool - november 2017 35 D.R.

38 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication