COMMUNITY NEWS ESP A CE MEMBRE Build your success… From Scratch From wadde? Wel ja, FromScratch! Het bureau FromScratch creëert voor u een speelse communicatie vanuit niets, of althans heel weinig. Heel wat ondernemingen hebben het moeilijk om hun merk bij de gezinnen positief te laten overkomen. De resultaten die L’Oréal in zijn voortgangsverslag 2016 publiceert aangaande het duurzame-ontwikkelingsprogramma Sharing Beauty With All getuigen van de geleverde inspanningen. Dankzij 67% vermindering van de CO2 uitstoot in absolute waarde in zijn fabrieken en distributiecentra ten opzichte van 2005, bereikte L’Oréal zijn doelstelling van -60% tegen 2020 vier jaar vroeger dan voorzien, ondanks een stijging van 29% van de productie tijdens dezelfde periode. Bovendien beschikt de groep sinds eind 2016 over 15 industriële sites die nu koolstof-neutraal zijn. Deze uitdaging pakken we zeer eenvoudig aan: wij leveren kwaliteitsvolle inhoud. Elk bedrijf heeft een eigen verhaal te vertellen. En wij onderscheiden ons door de speelse en educatieve communicatie waarmee wij uw merk ondersteunen. Voor een tiental cents ontwikkelen wij een promotie-item met speelse en educatieve inhoud op uw naam waarmee u op welwillende wijze deelneemt aan het gezinsleven van uw klanten. Het resultaat? Honderden duizenden boeken zijn ondertussen al in talloze gezinnen terechtgekomen en hebben heel wat lezers gelukkig gemaakt. Een fijne manier om de emotionele waarde van uw merk binnen de gezinnen te verhogen! Meer informatie vindt u op onze website: www.fromscratch.agency info@Fromscratch.agency L’Oréal zet zich extra in om zijn duurzame-ontwikkelingsdoelstellingen te bereiken De gevolgen van de klimaatveranderingen worden steeds duidelijker, ook in de cosmeticasector. De groep L’Oréal benadrukt zijn verbintenis om de ecologische voetafdruk van zijn activiteiten drastisch te verminderen en beklemtoont zijn voornemen om initiatieven ten gunste van het klimaat te nemen. “De verandering van het klimaat heeft nu al een impact op de meest kwetsbare groepen, onder andere gemeenschappen van producenten bij wie wij sommige ingrediënten aankopen. Denk maar aan de karitéboter in Burkina Faso en de arganolie uit het zuiden van Marokko”, verklaart Alexandra Palt, Directrice Duurzame Ontwikkeling van de groep L’Oréal. “Wij moeten dringend optreden. Wij zijn nu halverwege onze doelstellingen voor 2020 en gaan ons extra inzetten om onze ecologische voetafdruk te verkleinen en onze doelstellingen te bereiken, onder andere wat betreft duurzame productie en innovatie.” 62 BECI - Brussel metropool - juni 2017 De CDP, een zelfstandige internationale organisatie die de milieuprestaties van ondernemingen meet, juicht dit merkwaardige resultaat toe. Onder nagenoeg 3.000 onderzochte ondernemingen was L’Oréal in 2016 een van de twee ter wereld die een AAA-score (het maximum) kregen in de rangschikking die de CDP opstelde rond drie belangrijke onderwerpen: bescherming van het klimaat, duurzaam beheer van het water en strijd tegen de ontbossing. Informatie : www.loreal-paris.fr Milieuregels in één muisklik’ voor garagebedrijven Traxio sleepte een prijs van het Brussels Waste Network in de wacht: sponsoring voor de ontwikkeling van een interactieve tool waarbij op een eenvoudige en visuele manier de milieuregels duidelijk worden gemaakt. U gaat als het ware op bedrijfsbezoek in een garage en ontdekt welke milieuregels van toepassing zijn. Daarnaast ontvangt u ook tips om nog beter te scoren op het vlak van milieu, wat vaak geld bespaart. Deze tool is ook uiterst geschikt voor de opleiding van personeel. Om de impact op het milieu van een garagebedrijf te beperken, is het naleven van de geldende regels en het correct sorteren en opslaan van de verschillende afvalstromen onontbeerlijk. Door een wandeling langs de verschillende afdelingen van een garage- en/of koetswerkbedrijf (de werkplaats, de opslag van banden en vloeibare producten, de plaatslagerij, de spuitcabine enz.) maakt u kennis met de verschillende milieuregels die van toepassing zijn en krijgt u tips om milieuvriendelijker te werken en bovendien geld te besparen. Maar ook andere bedrijven kunnen er hun gading vinden: moto- en takelbedrijven, landbouwmechanisatiebedrijven en burgerlijke bouwkunde-machines. De opslagvoorschriften zijn eveneens toepasselijk voor leveranciers van auto-onderdelen. Daarnaast komt ook de opslag van fietsbatterijen aan bod. Informatie: www.traxio.be/environnement
65 Online Touch Home