52

COMMUNITY NEWS investering betekent een nieuwe stap in de ontwikkeling van de mobiliteitsstrategie van Europcar, met de bedoeling een multimodaal antwoord te bieden aan de behoeften van de toekomst. Wanderio is een Italiaanse starter die in 2013 werd opgericht, met de ambitie het leven van consumenten te vergemakkelijken door het aanbieden van het beste vervoermiddel tussen vertrekpunt en bestemming. Criteria hierbij zijn de prijs en de duur van de verplaatsing. Via hetzelfde platform kunnen klanten hun verplaatsingen met vliegtuig, trein, lange-afstandsbus en luchthavenpendeldiensten vergelijken, reserveren en betalen. Een aanbod aan huurvoertuigen komt er heel binnenkort bij. Meer dan één miljoen reizen werden al op die manier gepland. Wanderio biedt aansluitingen met meer dan 700 luchthavens en meer dan 4000 trein- en busstations. De investering van Europcar zal aanzienlijk bijdragen tot de versterking van Wanderio op de Europese markt. Fabrizio Ruggiero, Directeur Mobiliteit en lid van de raad van bestuur van de Groep Europcar, verklaart: “Wij verheugen ons aandeelhouder te worden van Wanderio. Voor het eerst investeert de Lab in een dergelijke onderneming. We zijn overtuigd door de uitzichten van het businessmodel en de unieke aanpak bij de vergelijking van verscheidene vervoersmodi.” Info: www.europcar-group.com Handelaars willen meer lokale producten in de winkelrekken Comeos, de federatie voor handel en diensten, gaat samenwerkingen tussen lokale producenten en supermarkten stimuleren. De federatie lanceert hiervoor een brochure, die voorgesteld wordt op de landbouwbeurs van Libramont. “85% van de Belgen koopt minstens één keer per week Belgische producten, 42% zelfs één keer per dag”, zegt Dominique Michel, CEO van Comeos. “Lokale producten hebben dan ook verschillende voordelen. Door lokaal te kopen, steunt u een lokale producent en de lokale economie. Producten moeten minder ver getransporteerd worden, wat een positieve impact heeft op de mobiliteit en het milieu. Steeds meer consumenten en handelaars zijn zich bewust van deze voordelen.” Dominique Michel “Belgische supermarkten verkopen al veel lokale producten. Deze herken je in de winkel gemakkelijk door de Belgische vlag”, stelt Michel. “Als we per productcategorie gaan kijken, zien we dat 99% van het varkensvlees dat winkels aanbieden Belgisch is. Voor runds- en kalfsvlees is dit 95%, voor ‘ander vlees’ 77%. Melk (91%) en eieren (80%) zijn ook overwegend Belgisch. In het seizoen kan het aandeel lokaal geproduceerde groenten in de winkel oplopen tot 74%, fruit tot 72%. Er zijn uiteraard ook exotische soorten, die Belgische landbouwers niet produceren.” “Handelaars willen nog sterker inzetten op deze samenwerkingen met lokale producenten. Om dergelijke samenwerkingen aan te moedigen organiseert Comeos op de landbouwbeurs van Libramont een seminar. We stellen er ook een brochure voor, die landbouwers uitlegt welke stappen ze moeten doorlopen om hun producten aan een winkelketen te verkopen en wie ze daarvoor bij de verschillende winkels kunnen contacteren”, besluit Michel. Info: www.comeos.be LEDENTREFPUNT Toekomstgerichte en milieuvriendelijke reiniging Hoe reinigt u alle afwasbare oppervlakten in een hotel, een kantoorgebouw, een restaurant, een school enz. zonder het minste reinigingsproduct? En conform alle geldende hygiënenormen? Wij gebruiken sponzen die zes maanden gewaarborgd zijn en bovendien twee jaar meegaan als ze dagelijks intensief worden gebruikt. Deze sponzen behouden het vuil integraal. Ze kunnen bijvoorbeeld eerst de velgen van een wagen reinigen en daarna de ramen zonder de minste overdracht van het vuil op het glas. Deze sponzen verminderen bovendien de ecologische voetafdruk van een gebouw en verlagen gevoelig de jaarlijkse onderhoudskosten. Dit alles is inderdaad mogelijk dankzij ons gamma hoogkwalitatieve microvezelsponzen met geheugen. Contacteer ons. Wij verplaatsen ons graag tot bij u zodat u zelf rechtstreeks alle voordelen van de Raypath methode kunt vaststellen. Volgens onze huidige klanten betekent deze methode een ware revolutie in de reinigingssector. Raypath International Louizalaan 523, 1050 Brussel info@raypathinternational.com +32 2 265 52 86 • +32 472 43 05 40 www.raypathinternational.com 50 BECI - Brussel metropool - september 2016

53 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication