2

“Full Screen” Zelfs in 25 jaar bestaan als OOH specialist kunnen we ons als Outdoor Services geen drager herinneren die een zo sterke ontwikkeling gekend heeft. Uiteraard spreken we hier over digitale affichage, die zijn aantal inplantingen met bijna 50% ziet toenemen in 2016. Een opmerkelijk traject sinds de eerste schermen in de stations 5 jaar terug ! De schermen hebben hun debuut gemaakt in het hart van de stations. Comfortabel geïnstalleerd in een beschermde omgeving waar reizigers de tijd hebben zich open te stellen. Zo hebben ze zich kunnen bewijzen om stilaan meer terrein in te nemen, de winkelcentra te koloniseren, een badstad te veroveren en sinds nauwelijks meer dan een jaar ook de Brusselse metro in te palmen. En het is duidelijk dat kwaliteit en impact significant op de afspraak zijn. Ondertussen is ‘de markt’ goed voorbereid en wordt er gretig gebruik gemaakt van de vele creatieve mogelijkheden van een ‘6 seconden affiche’. Waarbij je interactiviteit kan laten spelen en de boodschappen aanpassen op maat van de sfeer en de noden van het moment. “Écrans Total” De mémoire d’OOH Specialist, même en 25 ans d’existence, jamais Outdoor Services n’avait repris dans son Memos le développement si rapide d’un nouveau support en OOH. L’affichage digital, qui d’autre, verra en effet son nombre total d’implantations progresser de près de 50 % en 2016. Quel trajet parcouru depuis 5 ans et les premiers dispositifs dans les gares ! Au début, confortablement installé au cœur d’univers captifs, sous contrôle, en attente de faire ses preuves mais aussi en phase de rodage, le digital OOH a progressé à couvert. Colonisant ensuite les centres commerciaux et une station balnéaire, pour, il y a à peine plus d’une année, envahir le métro bruxellois. Et force est de constater que la qualité et l’impact étaient au rendez-vous. Entre-temps “tailor-made”. “le marché” s’est rodé : changeant les “contraintes” créatives d’une affiche de 6 secondes en opportunités, jouant sur l’interactivité et les messages Nous vous souhaitons bon usage de notre guide, L’équipe d’Outdoor Services Powered by 2016 s’annonce déjà comme l’année de l’expansion et verra l’apparition à grande échelle de faces en extérieur : 100 écrans digitaux montés aux entrées des hypermarchés Carrefour et bientôt une centaine d’écrans annoncés au cœur de Bruxelles. Sans compter le développement aux endroits ad hoc des écrans digitaux géants. À l’évidence, la révolution digitale au sein de l’OOH est en marche ! Avec elle, elle emmène de nouveaux challenges : tant en créativité, en efficacité qu’en mécaniques de commercialisation repensées. Elle ouvre ainsi un nouveau champ d’interaction entre l’annonceur et sa cible, un nouveau type de contact, une nouvelle opportunité de conviction et une efficacité encore renforcée des campagnes grâce à ce plus jeune mais si prometteur media de la galaxie Out of Home à qui nous réservons avec grand plaisir une part plus grande que jamais de cette 21e édition de notre Memos. 2016 belooft het jaar van de uitbreiding te worden waarbij de schermen ook in grote getale naar buiten zullen komen: 100 digitale schermen aan de ingang van de Carrefour warenhuizen en binnenkort ook een honderdtal schermen in het hart van Brussel. Zonder rekening te houden met het ontstaan van de reusachtige digitale schermen op zorgvuldig uitgezochte locaties. De digitale revolutie in OOH is in opmars! Hierdoor neemt ze nieuwe uitdagingen aan, zowel in creativiteit, doeltreffendheid, als in de reflectie naar de meest aangewezen commerciële aanpak. Ze opent daarmee een nieuw interactieveld tussen de adverteerder en zijn doelgroep. Alsook een nieuwe vorm van contact en een nieuwe kans om te overtuigen. Om zo tot nog verbeterde en efficiëntere campagnes te komen en dit dankzij deze jonge maar veelbelovende media in het Out of Home heelal. Het is dan ook met veel plezier dat we aan deze drager een grotere plaats toekennen in de 21e editie van onze Memos. We wensen u een nuttig gebruik van deze gids, Het Outdoor Services Team

3 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication