71

BRUSSELSLIFE BRUSSELAAR VAN DE MAAND Edmunds: een jong Brussels merk “for real men only” ze om de stap naar Edmunds te wagen, naast hun gewone baan. Het koppel stond op kerstmarkten om bekendheid te verwerven en Het Brusselse merk Edmunds werd in 2014 opgericht door Camille de Meeus en Matthieu Blanpain. Vanuit haar kamer, bij haar ouders, maakte Camille af en toe vlinderdasjes voor haar vrienden. Op een dag vroeg Matthieu haar om er een op maat te maken omdat hij geen motiefje in de winkel vond dat hem aanstond. Camille en Matthieu ontdekten zo een niche in de vorm van een 100 % Belgisch strikje! Eind 2014 beslisten WIST U DIT? Nieuwe maatregelen bij pieken van luchtverontreiniging in Brussel De Brusselse regering keurde onlangs haar besluit rond luchtvervuilingspieken goed. Dit besluit voorziet in gratis openbaar vervoer in Brussel na een verontreinigingspiek van 48u en vanaf een vastgestelde drempelwaarde. Gratis met de metro, tram, bus en Villo! rijden: dit is de nieuwe noodmaatregel in geval van pieken van luchtverontreiniging over een periode van 48u. Maar dat is nog niet alles, ook beperkingen en verbodsregels doen hun intrede. Zo komen er snelheidsbeperkingen in functie van het wegtype. Waar je normaal gezien 70 en 90 km/u mag rijden, moet je je nu aan 50 km/u houden, terwijl 120 km/u omlaaggaat naar 90 km/u. Ook het gebruik van hout als verwarmingsbron wordt geband, tenzij een huishouden geen enkel ander middel heeft om zich te verwarmen. Wanneer de nuldrempel twee dagen aanhoudt, treden deze maatregelen in werking. De drempel is vastgesteld op een concentratie verontreinigende stoffen van 51 tot 70 microgram per kubieke meter lucht (µg/m³) over 24u. Aurélie Degrooff BECI - Brussel metropool - april 2018 69 oogstte algauw succes. Met het geld dat ze zo verdienden, ontwikkelden ze hun website en webshop. In 2015 beslisten ze om hun vlinderdasjes met originele motieven in grote hoeveelheden te produceren. Matthieu moest Camille helpen aan de naaimachine, maar bleek efficiënter in marketing en financiën. Sinds 2014 financieren ze dit project zelf en heel wat conceptstores in Brussel en omgeving verkopen hun producten. 2016 was een keerpunt, want de twee jonge ondernemers gaven hun job op om Edmunds te lanceren als bvba. Sindsdien zit hun project in de lift! Edmunds werkte voor het eerst samen met Nuance Infuse om originele prints te creëren voor hun vlinderdasjes. Datzelfde jaar startten Camille en Matthieu een maatservice voor huwelijken, met strikjes, dassen en bretellen. In de webshop kwamen er leren bretellen bij. Door Edmunds rijzende succes en groeiende collectie riepen Camille en Matthieu de hulp in van Belgische productieateliers die mensen helpen om terug aan werk te geraken. Sinds het begin van dit jaar ontwikkelt Edmunds een gamma boxershorts en financiert deze uitbreiding door middel van crowdfunding. Wil je deze 100 % Brusselse accessoires ontdekken? Surf dan naar www.edmunds.be/nl. Maar waar komt de naam Edmunds in feite vandaan? Edmunds is genoemd naar de papegaai van Camille: Mijnheer Edmond. Matthieu en Camille wilden een persoonlijke toets geven aan hun onderneming. Jammer genoeg was deze domeinnaam al ingenomen ... En na rijp beraad kozen ze in dezelfde trant voor Edmunds! Donatienne de Vleeschauwer © Shutterstock © Edmunds

72 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication