9

NEWS DIGEST 5 vaardigheden van een top Assistant Welke vaardigheden zoeken werkgevers precies wanneer ze ondersteunend personeel aanwerven? Wat zijn de vereisten om een onmisbare management assistant te zijn? Maud Deweer, Senior Manager van de Business Supports divisie bij Walters People, licht 5 vaardigheden toe waar werkgevers belang aan hechten. 1. Wees een sterke communicator. Als management assistant kom je in contact met mensen op alle niveaus binnen de organisatie. Sterke taal- en communicatieve vaardigheden zijn dus fundamenteel. “Je moet immers een open dialoog met je manager kunnen voeren zodat je je taken zo goed mogelijk kan uitvoeren en snel resultaten kan opleveren”, zegt Deweer. Kennis van extra Europese talen is steeds een extra troef, vooral in België. 2. Toon dat je een echte organisator bent. Als management assistant dien je over uitstekende organisatorische vaardigheden te beschikken, kalm te blijven wanneer je onder druk staat en multi-tasking te zijn. Daarnaast zal je je taken ook met oog voor detail moeten kunnen uitvoeren en efficiënt prioriteiten kunnen stellen aangezien dringende taken vaak onverwacht opduiken. “Wanneer je een taak niet onmiddellijk kan uitvoeren, stuur dan een korte email om te melden dat dit je volgende prioriteit is”, adviseert Deweer. 3. Werk proactief. Werkgevers zoeken niet alleen harde en proactieve werkers maar ook mensen die zich thuis voelen in een uitdagende en veeleisende werkomgeving. Streef ernaar om de rechterhand van je manager te worden. Je doel is om onmisbaar te zijn. Kleine dingen kunnen eveneens helpen om je baas tevreden te houden. Bijvoorbeeld, als je weet dat je manager een bepaalde kleur pen graag gebruikt, zorg dan dat je deze pennen toevoegt aan je bestelling van kantoormateriaal. Denk voortdurend aan manieren om je vaardigheden verder te ontwikkelen. 4. Word een IT expert. Om succesvol te zijn, dien je vertrouwd te zijn met Microsoft Word, Outlook, Excel en PowerPoint. Weten hoe je virtuele meetings moet organiseren, met Excel formules tovert en documenten mooi opmaakt, geeft je een stapje voor op andere assistants. De glimlach niet verliezen als de manager op het laatste nippertje van gedachte verandert, is eveneens een fel begeerde vaardigheid. 5. Neem de juiste attitude aan. Deweer: “De juiste houding is vitaal. Werkgevers zoeken immers vriendelijke en positieve werknemers die bereid zijn zich volledig te geven. Wanneer een directeur op het laatste nippertje van mening verandert, dan moet de management assistant positief blijven en de glimlach niet verliezen. Management assistants moeten daarnaast ook flexibel zijn: op het hoogste niveau is het geen gemakkelijke job en de assistant moet bereid zijn om langer te blijven”. Informatie: www.walterspeople.be L E D E N T R E F P U N T NautaDutilh Brussels has an outstanding reputation in corporate / M&A, banking & finance, capital markets, taxation, intellectual property, employment law, public & regulatory and dispute resolution. Founded in 1994, the Brussels office has become an important player in the Belgian legal market, with the capability to handle the most complex cases. Focusing on seven sectors (financial Institutions, real estate & infrastructure, energy & natural resources, life sciences, BeTech, private equity and professional services) we are able to offer our worldwide clients tailor­made solutions based on a thorough knowledge of all relevant markets. NautaDutilh assist national and international clients, including companies, financial institutions and governmental bodies, in transactions, litigation and other legal matters of varying levels of complexity. We are an independent firm and have longstanding relationships with leading law firms worldwide based on working together over decades. NautaDutilh is an international law firm practicing Belgian, Dutch, Luxembourg and EU law. The firm was founded in 1724 and is now one of the largest in the Benelux with over 400 lawyers, notaries and tax advisors, based at offices in Amsterdam, Brussels, London, Luxembourg, New York and Rotterdam. www.nautadutilh.com +32 2 566 80 00 L E D E N T R E F P U N T Kopen bij de Berg van Barmhartigheid Juwelen, handtassen, merkhorloges, schilderijen, diverse voorwerpen… De Berg van Barmhartigheid organiseert bijna elke dinsdag (buiten schoolvakanties) openbare verkopen en 5 maal per jaar een prestige verkoop op zaterdag. Elke verkoop wordt voorafgegaan door een tentoonstelling waar u de loten kan komen bezichtigen, passen, analyseren. In de verkoopzaal heerst een bijzondere sfeer en wie weet, kan u er misschien uw geluk vinden tussen de juwelen, edelstenen en anderen. Voor elke verkoop is een catalogus beschikbaar op www.bergvanbarmhartigheid.be U kunt er ook alle informatie terugvinden over de verkoopsvoorwaarden. BECI - Brussel metropool - februari 2018 7

10 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication