Beci zet in op digitale kanalen Hebt u ook gemerkt dat Beci een nieuwe aanpak heeft voor zijn online communicatie? Het voorbije jaar zijn we niet blijven stilzitten op (ons) digitaal (zit)vlak. Een vernieuwde versie van de e-nieuwsbrief werd gelanceerd, onze opleidingen en evenementen hebben een eigen website gekregen, én er werd sterk ingezet op communicatie via sociale media (Facebook, LinkedIn en Twitter). En dit allemaal met maar één doel: u beter van dienst te zijn. Morgan Van Cleven H et belang van een digitale aanwezigheid is al langer gekend. Tegenwoordig zijn we altijd en overal geconnecteerd. De digitale kanalen beter gebruiken leek dan ook de juiste weg voor Beci. Een onmisbare stap, maar een uitdaging tegelijkertijd. Want in de digitale wereld worden we overspoeld met informatie; en vaak wordt interessante en kwaliteitsvolle inhoud niet meer teruggevonden. De uitdaging bestond er dus in om de digitale kanalen beter te gebruiken, de kwaliteit van de inhoud te blijven verzekeren, én de inhoud zodanig te presenteren dat u de informatie opmerkt en dat ze niet verloren gaat in de massa. Hier hebben we dan op gefocust: informatie aanbieden die interessant, concreet en bruikbaar is voor de Brusselse ondernemer. De nieuwe versie van onze e-nieuwsbrief is hier een mooi voorbeeld van. Sinds september 2016 ontvangen onze 48 000 abonnees ‘Brussel Metropool Online’. We hebben niet enkel het visuele aspect veranderd, maar ook inhoudelijk hebben we 26 | Beci Activiteitenverslag 2017 gekozen voor een andere aanpak. In elke nieuwsbrief hebben we een vijftal tools: checklists, prospectielijsten, modelcontracten, etc. Daarnaast worden er nuttige weetjes uit de actualiteit aangehaald: wetswijzigingen, nieuwe processen, opportuniteiten… Kortom, zaken die interessant en nuttig zijn voor onze leden. Ook op sociale media wordt er sinds september vorig jaar meer gecommuniceerd, en dat gebeurde niet onopgemerkt. Op Facebook zijn we in een jaar tijd van 420 volgers naar 2260 volgers geëvolueerd. Via de sociale media (Facebook, Twitter en LinkedIn) houden we u op de hoogte van onze komende evenementen en opleidingen. We delen er bovendien interessante artikels uit Brussel Metropool, ons magazine, artikels uit onze e-nieuwsbrief en onze persberichten. Bovendien zetten we op regelmatige tijdstippen onze nieuwe leden in de kijker met een kort bericht over hun activiteiten en een link naar hun website. Beci heeft dus heel wat stappen in de goede richting gezet het voorbije jaar, en is van plan verder in te zetten op zijn digitale kanalen. •