47

COMMUNITY NEWS Audi Brussels wint milieuprijs Trends Business Tour Audi Brussels heeft het gehaald van sterke concurrenten, waaronder de energiegigant EDF, de investering-coöperatieve Energiris alsook de bio-drankenfabrikant Simone a soif. ESP A CE MEMBRE Mr Energie, de makelaar die uw facturen doet krimpen Volgens juryvoorzitter Guy Van den Noortgate is het de automobielconstructeur in Brussel met glans gelukt om economisch handelen en milieubescherming te harmoniseren: “De jury viel vooral voor de duurzaamheid, die als een rode draad door het ganse Audi concept loopt. Dat is niet altijd evident voor grote bedrijven die het pad van duurzame ontwikkeling willen betreden. Ze zijn zoals grote tankers, die soms moeizaam van koers veranderen, maar bij Audi lukt het dus wel. Audi Brussels past duurzaamheid toe in al zijn dagelijkse, concrete en operationele activiteiten.” “Wij zijn fier en gelukkig, dat de ‘Trends Business Tour Award 2016’ aan ons werd toegekend. Dit is een verdienste voor het volledige Audi Brussels team!”, verklaarde Patrick Danau, algemeen directeur van de fabriek – die vanaf 2018 het allereerste volledig elektrische voertuig in de geschiedenis van Audi zal produceren. Audi exploiteert o.a. een fotovoltaïsche installatie van 37.000 m² (de grootste in Brussel). Bovendien werd er in de nieuwe lakinstallatie een warmtepomp geïnstalleerd waarvan de teruggewonnen warmte opnieuw naar het productieproces vertrekt. Audi Brussels wil zijn milieuprestaties zoals energieverbruik, waterverbruik, gebruik van oplosmiddelen, afval en CO2-uitstoot tegen 2018 met 25 procent verbeteren ten opzichte van 2011. Het bedrijf werd door drie jonge Brusselse ondernemers opgericht met de bedoeling de factuur voor gas en elektriciteit van zijn klanten gratis te beheren. Mr Energie streeft drie doelstellingen na: een snelle vermindering van de factuurbedragen voor de verbruikers, het beheer van de procedure voor verandering van leverancier en de waarborg op duurzame besparingen. Met deze aanpak zou de besparing kunnen oplopen tot twee maand verbruik per jaar. De missie van Mr Energie bestaat erin ondernemingen (KMO’s, grote bedrijven en vastgoedbeheerders) op het spoor te brengen van de leverancier die het best overeenstemt met de behoeften en de criteria (prijs, groene positionering, kwaliteit van de dienst na verkoop, aantrekkelijkheid van de formules, reputatie, Belgisch aandeelhouderschap enz.). In de praktijk nemen de ondernemingen een afspraak met een adviseur die ter plaatse komt. De studie is gratis en zonder verbintenis. Als de klant overtuigd geraakt door de besparingen, wordt Mr Energie door een winwin-systeem bezoldigd, namelijk een percentage op de besparing die de klant verwezenlijkt. derek@mrenergie.be Tel. 0477/65.66.85 www.MrEnergie.be ESP A CE MEMBRE Deze ruimte is ook de uwe Is uw bedrijf lid van BECI? Wenst u iets over u activiteit te schrijven of nieuws te verspreiden? Stuur ons een bericht, wij publiceren het gratis*! Meer info: er@beci.be. * in functie van de beschikbare ruimte BECI - Brussel metropool - januari 2017 45

48 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication