5

De mobiliteitsbarometer bevestigt echter dat ondernemingen nog altijd meer dan bereid zijn om zelf maatregelen te nemen voor een betere mobiliteit. De Brusselse ondernemingen zijn zelfs uitgegroeid tot experts op het vlak van mobiliteitsstrategieën. 61 % van de ondervraagden zegt reeds specifieke maatregelen te hebben genomen om de mobiliteit van hun medewerkers te verbeteren, een duidelijk bewijs van een natuurlijke beweging binnen de Brusselse bedrijfswereld om zich aan te passen aan zijn omgeving. HOE GROOT IS VOLGENS U DE IMPACT VAN DEZE PROJECTEN OP DE MOBILITEIT? Voltooiing van het GEN Metro Noord naar Schaarbeek Tram 9 Transitparkings Tram 71 Gewestelijk fietsnetwerk Verbreding van de Ring 0 Nieuwe publieke parking Heraanleg Reyers en Meiser Verkeersvrij maken van het stadcentrum 0% Zeer positief 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Eerder positief Eerder negatief Zeer negatief HEEFT UW ONDERNEMING AL SPECIFIEKE MAATREGELEN GENOMEN OM DE MOBILITEIT VAN UW MEDEWERKERS TE VERBETEREN? WELKE VAN DEZE CRITERIA HEBBEN U VOORAL AANGEZET OM EEN MOBILITEITSBELEID IN TE VOEREN? JA NEE 0% 20% 40% 60% 80% Ecologie en maatschappelijke verantwoordelijkheid Probleem en met bezikbaarheid Werknemers aantrekken, behouden en motiveren Financiële doelstelingen, kosten drukken 0% 20% 40% 60% 80% Wettelijkeverplichtingen (BVP, federale diagnostiek…) BECI | Mobility TOOLBOX 5

6 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication