12

THINK TANK Het beroepsmatig gebruik van de media: 100 10 20 30 40 50 60 70 80 90 0 Journaux Magazines Kranten TV Radio Websites Het magazine blijft de tweede grootste informatiebron voor professionals, ná het internet maar vóór de kranten. Kamers van koophandel op kop In alle bescheidenheid stellen we vast dat de magazines die door kamers van koophandel worden uitgegeven – en dus ook Brussel Metropool – flinke resultaten oogsten. Wat hun nationaal bereik betreft (alle tijdschriften van de kamers van koophandel samen), vertonen ze eenvoudigweg de beste penetratiegraad van de ganse geschreven pers en laten ze alle kranten en magazines van dit land achter zich! Of we al deze publicaties mogen samenbrengen? Welja, want het geografische bereik van de kamers van koophandel is best te vergelijken met het nationale bereik van andere uitgevers (zo worden de oplages van Trends en Trends-Tendances en die van L’Écho en De Tijd bij elkaar gerekend). Ook op regionale schaal scoort ons magazine: Brussel Metropool/Bruxelles Métropole pronkt op de derde plaats van de gedrukte media die Brusselse bedrijfsleiHet nut van de media in het beroepsleven: 100 10 20 30 40 50 60 70 80 90 0 Journaux Magazines Kranten TV Radio Websites 78% van de kaderleden en bedrijfsleiders beschouwen magazines als ‘nuttig tot zeer nuttig’ in hun beroep, en dan voornamelijk om op de hoogte te blijven van wat er op de markt omgaat (51%). 10 BECI - Brussel metropool - september 2015 Nuttig Zeer nuttig UAles Très uAles ders lezen, net na het dagblad Le Soir en de weekbladen Trends/Trends-Tendances. Brussel Metropool/Bruxelles Métropole is zelfs het meest gelezen maandblad van de kaderleden en bedrijfsleiders die in Brussel werken, met een bereik van 20,2%. Eén bedrijfsleider op vijf, dus. Hier dient wel gezegd dat deze studie in de loop van de tweede semester 2014 werd verricht, net voor de gronNationaal bereik – Top 10 Chambres de commerce Knack + Le Vif Trends + Tendances De Tijd + L'Echo Manager De Standaard Het Laatste Nieuws Het Nieuwsblad Humo Le Soir 0 5 10 15 20 25 30 35 Samen bereiken de magazines van de kamers van koophandel 34,5% van de Belgische kaderleden en bedrijfsleiders, meer dan elk ander gedrukt medium met een nationale spreiding. Bereik in Brussel Le Soir Trends + Tendances BECI Le Vif/L'Express Trends Style - - Trends/ Tendances Style La Libre Belgique Vif WE Knack Knack WE De Morgen De Standaard De Tijd Voka + Voka Tribune La Dernière Heure/ Les Sports L'Echo 0,0 5,0 10,0 15,0 20,0 25,0 Kamers van koophandel Brussel/Vlaanderen/Wallonië Brussel Metropool/Bruxelles Métropole is het eerste maandblad van kaderleden en bedrijfsleiders die in Brussel werken, met een bereik van 20,2%. dige herziening van ons magazine, dat toen nog onder de naam Dynamiek/Entreprendre en met de toenmalige lay-out verscheen. De resultaten bevestigen in elk geval dat wij terecht voor een papieren medium hebben gekozen en erin hebben geïnvesteerd, ten dienste van de Brusselse bedrijfswereld. Uit deze resultaten putten we de wil om de kwaliteit van ons tijdschrift continu op te krikken. Onze publicatie doorstaat de vergelijking met elk ander Belgisch magazine. Ons maandblad wordt dóór professionals (journalisten, fotografen, grafici…) vóór andere professionals samengesteld, namelijk de kaderleden en bedrijfsleiders van Brusselse ondernemingen. Wij danken onze lezers voor het vertrouwen! ●

13 Online Touch Home


You need flash player to view this online publication